Voor medewerkers in de commerciële binnendienst zijn goede gesprekstechnieken en klantgerichtheid van essentieel belang. In deze training wordt uitgebreid stilgestaan bij de relatie tussen klant en leverancier en manieren om deze tot een volwaardig partnerschap uit te bouwen. Er wordt geoefend om tijdens ieder klantcontact zowel de verkoopkansen te benutten als de mogelijkheden voor versterking van de klantentrouw. Commerciële gesprekstechnieken, klantgerichtheid, klachtenafhandeling en samenwerking staan centraal.
Onderdelen
- Effectief inspelen op uw klant of opdrachtgever
- Een optimale vertrouwensrelatie opbouwen
- Weerstand overwinnen en commitment verhogen
- Het creëren van meer zelfvertrouwen, lef en initiatief
Na het volgen van deze training bent u zelfverzekerder tijdens commerciële gesprekken. U weet een vertrouwensband op te bouwen met uw opdrachtgever of klant en u bezit concrete handvatten om het commerciële proces voor te bereiden, uit te voeren en te evalueren. Tenslotte gaat u beter om met onverwachte situaties en durft u meer lef en initiatief te tonen.
Doelgroep
Deze training is speciaal gericht op professionals die binnen hun werksituatie te maken hebben met het binnenhalen van nieuwe opdrachten, het verlengen van projecten, het continueren van samenwerkingen of andere commerciële zaken waarvoor gesprekken gevoerd moeten worden.
U bent bijvoorbeeld:
- adviseur/consultant
- inhoudelijk expert met commerciële verantwoordelijkheden
- sales- of accountmanager
- leidinggevende/manager
Duur en locatie
Deze training vindt plaats in Deventer en duurt vijf dagdelen, verdeeld over twee dagen met een avondprogramma op de eerste dag.
Wenst u meer informatie? Neem dan contact met ons op via 0570 - 510373 of mail naar henry@smitbertens.nl.