Medewerkers die dagelijks klantcontact hebben spelen een centrale rol in de organisatie. Een goede commerciële binnendienstmedewerker is pro-actief en heeft een klantgerichte houding in alle vormen van communicatie met de klant. Daarnaast is het belangrijk om als een team samen te werken met de buitendienst en andere afdelingen.

Tijdens deze training komen de essentiële vaardigheden aan de orde om een uitstekende commercië binnendienstmedewerker te worden. Er wordt uitgebreid stilgestaan bij de relatie tussen klant en leverancier en hoe deze tot een echt partnerschap uitgebouwd kan worden. Deelnemers oefenen om tijdens ieder contact de verkoopkansen en mogelijkheden voor versterking van klantentrouw te benutten. Commerciële gesprekstechnieken, klantgerichtheid, klachtenafhandeling en samenwerking staan hierbij centraal.

Doelgroep
De training is bedoeld voor commerciële binnendienstmedewerkers die actief hun product/dienst aan (potentiële) relaties aanbieden.

Trainingsonderwerpen
  • Rol binnen de (verkoop)organisatie
  • Luister- en vraagtechnieken
  • Helder en beeldend informatie geven
  • Structuur van een commercieel telefoongesprek
  • Leiding houden in een telefonisch verkoopgesprek
  • Herkennen van koopsignalen
  • Afsluiten en maken van bezoekafspraken voor de accountmanagers
  • Verschillende klantentypes
  • Initiatief- en adviesfunctie van de commerciële medewerker
  • Verkoopargumenten
  • Omgaan met bezwaren
  • Lastige gesprekken
  • Interne klantgerichtheid versus externe klantgerichtheid
  • Follow-up

Duur
De volledige training duurt twee dagen. In overleg kunnen wij ook maatwerkprogramma’s van een dag of zelfs voor een workshop maken.